Nefes çalışmaları Covid'e faydalı mıdır?

halitcetintas

Popüler Üye

İtibar:

Selam,

Nasılsın,

2020 mart ayından beri covid19 pandemisinin etkisi altındayız, yaklaşık 1.5 yıl oldu, aşılar, faydaları, zararları, pandemi, kapanmalar, açılmalar, yanında getirdiği ekonomik zorluklar, sinir, stres vb.

Pandemi başladığından beri dile getirdiğim bir konuyu bugün foruma da yazmaya karar verdim. kişisel gelişim forum takipçileri bu bilgiden eksik kalmasınlar. İnstagram sayfamda zaman zaman canlı yayınlarla hem nefes pratiğini yapıyoruz, hem de nefesin öneminden bahsediyoruz zaten.

Gelelim nefes çalışmalarının Covid19 üzerindeki etkisine,

Covid 19 bilindiği üzere akciğerler üzerinde rahatsızlık oluşturan, nefes alıp vermeyi güçleştiren etkiye sahip bir virüs.

Bu yüzden virüs gelip seni bulmadan akciğerlerini güçlendirmen gerekiyor sevgili dostum. Eğer virüs seni bulmadan akciğerlerini güçlendirmiş olursan, iyi bir haberim var sana, muhtemelen virüsü alsan bile nefes çalışmalarıyla bağışıklık sistemin çok güçlenmiş olacağı için, ya hasta olmayacaksın, ya da hafif semptomlar ile hastalığı atlatacaksın.

Bu demek değil ki nefes çalışıyorum, tedbir almama gerek yok. Gerekli tedbirleri uygulamaya devam ediyoruz, bir yandan da günde 10 dakikalık nefes çalışmasıyla akciğerlerimizi güçlendiriyoruz.

Nefes çalışmalarının faydaları nelerdir?

Nefes çalışması nefesini düzenler,
Akciğerlerinizin oksijen taşıma kapasitesini artırır,
Sinir sisteminizin rahatlamasını sağlar,
Öfke, sinir, stres, endişe ve kaygıyı giderir,
Bedensel katılıkları giderir,
Konsantrasyonu artırır,
Dayanıklılığı, dirayeti artırır,
Enerjiyi artırır,
Bağışıklık sistemini güçlendirir,
Metabolizmayı hızlandırır,
Bedensel zindelik verir.

Bu kadar, etkiyi elde etmek için yapmanız gereken, kendinize 10 dakika ayırıp, nefes çalışmaya başlamak.

Nefes çalışmaları aynı zamanda kolaydır ve hiçbir malzeme gerektirmez. İhtiyacınız olan tek şey sizsiniz. Her yerde her zaman yapabilirsiniz.

Gelelim bu kadar güzel etkileri olan nefes çalışmasını nasıl yapacağımıza.

Bu yazımda size 2 nefes tekniği öğreteceğim.

Sufi nefesi ve tutmalı nefes tekniği.

Sufi nefesi nasıl yapılır?(Basit yogi nefesi de denilir, 4 sayıda alınır 8 sayıda verilir)

Bir sandalyede ya da koltukta otuyorsan sırtını destekleyerek uzun bir oturuşa gel, ayakların yere tam bassın.

Bedenin uzun, oturuşun dik ama gergin değil, rahat.

Derin bir nefes al burnundan ve yavaşça burnundan boşalt, tamamen.

Burnundan al nefesi 4 saniyede, sakince doldur ciğerlerine, sessiz ve acele etmeden, 1-2-3-4.

Burnundan ver nefesi, 8 saniyede boşalt, kontrollü ve yavaş bir şekilde. 1-2-3-4-5-6-7-8

5 dakika boyunca aynı döngüyü sürdür.

4 sayıda alıp 8 sayıda vermek senin için uzunsa ve yapamıyorsan, 2 al 4 ver ya da 3 al 6 ver yapabilirsin.

Gelelim tutmalı nefes tekniğine,

Tutmalı nefes tekniği(kumbhaka da denilir)
(4 al 8 tut 8 ver nefesin zorlanıyorsa, 3 al 6 tut 6 ver ya da 2 al 4 tut 4 ver)

Tutmalı nefes tekniğini yapmadan önce bir kaç dakika sufi nefesi gerçekleştirerek, nefesini dengele.

Nefes dengeye geldiğinde,

Burnundan al nefesi ,4 sayıda, sakin ve sessiz, acele etmeden, 1-2-3-4
Tut nefesi, 8 sayı, 1-2-3-4-5-6-7-8 (yine rahatsın ama, nefesi tutmanın basıncını hissediyorsun içinde, ne çok gergin, ne çok rahat)
Burnundan ver nefesi, 8 sayıda kontrollü bir şekilde boşalt 1-2-3-4-5-6-7-8.

5 dakika boyunca aynı döngüyü sürdür.

5 dakika ile başlayıp süreyi 10-15 dakikaya çıkarabilirsin.

Tutmalı nefes tekniğinde 4-8-8 de ustalaştığında, nefes tutma süresini 12 saniye-16 saniye yada 20 saniyeye yükseltebilirsin.
böylece nefes tutma kapasitenle birlikte akciğerlerinde bronşların genişler ve alveollerin kana oksijen taşıma kapasitesi yükselir.

Tutmalı nefes tekniği akciğer sağlığı açısından çok önemlidir. Akciğerler nefes için çok önemlidir ve akciğer kalitesi, nefes kalitesi, insanın hayat kalitesini belirler.

Sağlık akciğerlere ve sağlıklı nefese sahip birisi yukarıda belirttiğim doğru nefesin bütün faydalarını hayatında görür.

Covid19- olmuş olsan da olmasan da bu yazıyı okuduğun andan itibaren, lütfen nefesini güçlendirmeye başla.

Unutma nefes senin canın, sana can veren. Yaratanın sana bahşettiği can. Onu daha etkin kullanmaya başla. Nefesine farkındalığını kapatma. Kendine farkındalığını kapatma, hayata farkındalığını kapatma.

Sen çok değerlisin,

Seviliyorsun.
 
Son düzenleme:
Üst